Wednesday 12 June 2013

Peristiwa di akhir semester..

Assalamualaikum...alhamdulillah...skrg sedang bercuti kat rumah..maklum lah cuti sem 2 minggu je pon..masih diberi peluang utk bersama dgn keluarga selepas sekian lame tak dapat balek rumah..hihi

entry kali ni nak story siket pasal hari aku on the way nak balek rumah hari tu...exam aku start lambat dprd roomates yg laen..bile exam start lambat, abes exam pon lambat lah...exam abes petang pulak tu..mmg x sempat la klu nk balek petang tu jugak sbb naek public transport...paham2 je la lambat die mcm mne...

ok, bukan nk cerite pasal tu sebenanye...

waktu tu hari dah nak hujan and aku sensorang je dlm bilik...esok last paper...blok da sunyi sbb ramai da balek rumah...mahallah pon sunyi...scary kot...aku tgh packing barang siket2...aku pon pasang la lagu kat laptop kuat2 so that tak rase sunyi sangat...da jadi habit bebudak bilik aku, setiap kali nk keluar bilik even pegi toilet pon kena kunci bilik..dan klu lupe bwk kunci ade roomate boleh tolong bukak kan pintu...hari da hujan dan aku baru teringat nak angkat kain kat ampaian...ape lagi, kelam kabut la aku nak pegi mengangkat kain2 nye...that moment bile sedang tutup pintu, aku teringat yg pintu bilik kitorg ni rosak...pintu tu always locked wlupon kite tutup die tanpa lock...dan aku dah pon tutup pintu tu...and I'm locked outside of my room!! huh...mcm x pecaye je aku lock diri sendiri kat luar...adess...

then aku angkat kain n mintak tolong ngan brc...kain2 aku letak kat bilik brc kejap...dua org brc still tak balek lagi...aku panggil sorang kawan yg duduk level bawah...seb baek Muni ngn Diba ade...diorg pon tgh angkat kain...

aku : Muni..kite terkunci kat luar la...
Muni : hah?
aku : kite tak ingt pintu bilik kite ni rosak..nak angkat kain, pastu lupe lak...patutnye tak yah tutup pintu...sbb pintu bilik kitorg ni klu tak lock pon memang die da lock sendiri...pastu tak bawak kunci lak tu...
Diba : cube call pak guard, sbb sume kunci pak guard yg pegang...
Muni : try call Syahirah Rohim...die kan president mahallah kite...
aku : haha...phone, tudong kite sume tetinggal dlm bilik...mcm mne?
Muni : kite da call kan Syahirah...die kate kena call fellow blok kite...Mdm Sally...wani pinjam tudung kite dulu  ea...

Mdm Sally? waktu tu rase malu sangat sbb tak penah ambek tau pon siapa fellow yg bertanggungjawab jage kitorg ni...Muni pass phone die kat aku...aku pon ckp ngan Mdm Sally pasal ape yg berlaku...mdm suruh turun bawah kat bilik fellow ambek spare key...aku inform brc, waktu tu brc da siap2 da nak turun nak pegi tolong aku...wow! rase terharu sebab ramai yg tolong...pegi jumpe mdm...waktu tu first time aku jumpe mdm, tengok muke mdm...baru tau siape fellow block D kitorg...seb baek mdm kebetulan ade kat bilik fellow petang tu...sempat la jugak berbual ngan mdm...baek org nye...friendly je...dan lepas sume procedure meminjam selesai, aku pon berlari balek bilik, ambek kunci dgn henset, turun balek utk pulangkan spare key tadi kat mdm...

alhamdulillah...rase lega sangat bile da dapat bukak pintu bilik...walaupon bilik tgh berselerak sbb tgh packing barang...terima kaseh sgt pada mereka2 yg sudi bantu...

P/S : jadi nye lepas ni, jgn tak ambil tau pasal keadaan sekeliling, fellow, mahallah, jiran2...sbb mereka2 ni la yg kite carik bile time susah macam ni...haha...peristiwa di akhir sem...thought me a lot!

#momoni#

No comments:

Post a Comment